Thursday, June 11, 2015

First

Assalamualaikum duniaaaaa

hehe... baiklah..

selalunya first post org tulis ape ek?

errr ok aku tak tau nak ckp ape.. so bear with me.. izinkan aku merapu..

firstly, tujuan blog ni dibuat adalah sebab aku suka buat blog..
perhatian! aku suka BUAT blog.. tapi aku tak konsisten pon nak post ape2.
tak caye tgk la lepas ni.. haha
kalau nak diikutkan, ni dah blog aku yang keberapa entah..  maybe yang ke-10 atau lebih..
blog2 yang sebelum ni sume delete sebab dah lama sgt tak aktif so malas..
aku teringin je sebenarnye nak ade blog..
yela.. sume org ade care tersendiri nak luahkan perasaan..
ade org menjerit, ade org menari or menyanyi, ade org cerita kat org yang dipercayai..
meanwhile, aku plak..
aku tak nak menjerit *malu la woi*, kalau aku menyanyi lagi stress *sebab dgr suare sendiri*, and aku paling tak pandai nak cerita kat org masalah aku..
and.. cara aku luahkan perasaan selalunya melalui tulisan..
dulu mase tak matang and mase jahiliyah, suke sgt post kat FB or wechat.. twitter? aku tak reti la.. tak tau ape yang bestnye twitter tu..
dulu la suka post kat public.. pastu org sume komen.. simpati..
tapi lama2.. mungkin sebab dah makin matang and boleh berfikir *acewah* aku jadi malu nak share publicly mcm tu..
kat blog ni lain la.. aku sorang je.. takde sape nak bace..
kat diary? bahaya woo.. aku penah kantoi ngan mak aku.. ishh malu tak terkata *tutup muka*

secondly, korang dipersilakan komen.. nak tanye ape2, silakan... nak copy paste ape2 yang baik, silakan.. hmm ape g ek..

thirdly, aku ni umur hampir 20 tahun tapi aku ni masih lagi bayi dlm ilmu agama.. mcm baru semalam je ALLAH beri aku hidayah untuk belajar ilmu agama *alhamdulillah*.. jadi kalau aku post pasal islam, kalau ade salah, mintak tolong sgt2, tak kisah la kalau bukan ustazah/ustaz pun dipersilakan tegur.. dan aku suka buka ruang diskusi so boleh tanya kalau tak setuju.. tapi dengan berhikmah ye.. kalau secara kurang diajar harap maaf anda akan tidak dilayan.

wokehh.. itu je la kot yang aku nak citer.. 8.21 pm and aku dah mengantok *penat babysitting*..

see u in the next post In Shaa Allah  .. less than 3 :>

No comments:

Post a Comment