Friday, June 12, 2015

pagi yang gelap~

Assalamualaikum manusia sekalian~

indahnyerrr pagi ni.. tadi dlm pukul 6.30 hujan lebat selebatnye. pastu dlm kol 7 berhenti.. so suasana pagi ni nyaman, sejuk and mengantuk fresh...  hehe

bagi yang bekerja mesti seronok je nak  kuar keje dalam suasana mcm ni kan.. lagi2 hari ni jumaat! haha yey! aku tau, tak kisah lah ko pelajar ke, pekerja ke, mesti ko seronok bila hari jummat kan? yela because tomorrow is saturday! aku ni bukan pekerja dan bukan pelajar *not yet* tapi aku ni babysitter. aku tolong mak ayah aku.. so isnin-jumaat aku memang busy la.. tersangat busy jage budak2. so yeah.. aku seronok bila tiba hari jumaat
suka sukiii
dulu masa sekolah, aku rasa aku paling semangat time hari jumaat la.. balik awal kan? kalau tak silap aku.. hehe dah 3 tahun tinggal skola *sob sob* takpon kalau berani, tak dtg terus skola.. boleh cuti straight 3 hari.. tapi amaran! jgn buat setiap minggu, maximun sebulan 2 kali dah la.. tapi kalau ko suka kene panggil ngan cikgu, buat la setiap minggu... *gurau je.. jgn buat taw*

rindu plak sekolah.. dulu time skola bukan main eksaited aku nak tinggalkan skola tu. tapi skang, bila aku tngok budak2 pakai baju skola, aku rase nak g join dorang plak.. bila lalu depan skola lama, rasa mcm nak pakai baju skola pastu masuk.. skola rendah aku dekat ngan rumah aku.. jalan kaki tak sampai 3 minit.. so bila ade perhimpunan, aku dengar la cikgu2 membebel...  "murid2!! beratur! angkat.. jatuh! angkat.. jatuh! jangan berborak lagi!!! " hahahahaaaa.. aku yang kat rumah ni perit gak la telinga sebab rumah aku betul2 dekat ngan skola.... tapi rindu woo.. 

bila aku lalu sebelah skola rendah aku, tembok yang dulunya kalau aku nak panjat bukan main susah, skang ni dah takat dada je.. kalau nak panjat, angkat je kaki sebelah dah boleh panjat.. aku teringat satu peristiwa.. mase tu aku darjah 5/6.. aku ngan kawan aku, kitorang ni pengawas perpustakaan.. and kitorang ni suka sgt melepak kat library.. kalau time kelas, kitorang rasa nak fly, kitorang bagitau kat cikgu, kitorang ade keje kat library..  hehe jahat kan? tapi memang betul pon banyak keje nak buat kat library tu.. kitorang kene vacuum takpon cop2 buku, takpon balut buku.. huhu

so satu hari ni, kitorang kat library lagi.. dah nak maghrib cam tu kitorang tak balik lagi.. yela rumah masing2 dekat je.. so tak kisah sangat la.. pastu kitorang pon otw nak balik.. kitorang ikut pintu belakang.. mase dah turun blok tu, kitorang terdengar something.. suare orang jerit kat blok.. ape lagi doeeee... lari lintang pungkang ar kitorang berdua..

sampai kat pagar, pagar kunci daaa! kalau nak pusing ikut pintu depan, gile jauh.. pastu ape g, cari batu, panjat.. terkial2.. yela.. time tu aku pendek~ so tembok tu lagi tinggi dari aku..huhu pastu lepas dah berjaya panjat, kitorang balik la kan.. sambil cuba meng-ignore ape yang kitorang dengar.

hahaaa.. yang nak citer nye.. berapa banyak masa dah berlalu sampaikan tembok yang dulunya lebih tinggi dari aku skang dah takat dada je..hmm kenangan....

bila aku lalu skola menengah plak.. aku saket hati. mane taknye.. dah cantik dah skola aku tu skangg~.. bukan main lagi.. time aku dulu, .. ermm tak la buruk.. tapi tak cantik la.. ishhh

bila aku lalu kat matrik plak.. haha itu impossible aku nak lalu kat matrik.. yela.. aku dok selangor matrik aku kat kedah.. nak lalu guane nye pon?? kdg2 tu aku search kat google map. nampak la kolej tercinta aku tu.. terubat la sikit rindu.. pastu gambar2 ngan kengkawan.. haish rindu woo.. yang dulu nya selalu bersembang skang dah buat hal masing2.. mungkin dalam masa beberapa tahun, kitorang akan jadi complete stranger to each other.. that's the sad thing about perpisahan... 

okay la! taknak layan perasaan pagi2 ni! no no no.. tak mo tak mo tak mo.....

baikla... rasenye sampai di sini sahaja la.. sebab aku nak p makan cekodok yang mak aku buat.. sejuk2 macam ni, cekodok panas2 cicah ngan sos... sedap giler woh..! hehe

less than 3.. tata

No comments:

Post a Comment