Saturday, August 1, 2015

waiting in tawakul

1st August.

tgk kat laman web upu, result keluar minggu kedua Ogos.. that means tomorrow or lusa

O Allah..!! berdebar2nya rasa.. whichever university yang aku dpt esok atau lusa, in shaa Allah akan jadi tempat untuk aku belajar for the next 3+ years

sekarang ni aku takleh nak buat ape da.. borang dah isi.. just tunggu je.. waiting in tawakul of course

apa2 uni yang aku dpt, aku yakin, itu qadha&qadar Allah.. and itu la uni yang terbaik untuk aku.. begitu juga dgn course yang aku bakal dpt nanti..

sebenarnya aku berharap dpt masuk UIA.. kawan kakak aku kata nak tolong.. so, plz kawan kakakku, tolong la sayee..

kenapa nak masuk UIA? sebab kat sana, aku rasa agama aku akan terjaga.. mcm akak aku kata, kat sana selalu ade ceramah, tazkirah.. pas tu student sane pon pakai yang menutup aurat.. so terjaga sikit la mata aku ni.. also, terjaga sikit la pakaian aku ni.. sekurang2nya bila aku keluar u nty, aku akan terbiasa dengan pakaian yang Allah redha...

but again, Allah yang tahu apa di hadapan dan di belakang aku.. Allah tahu apa yang ada pada masa hadapan aku dan Allah juga tahu ape yang dah aku tinggalkan pada masa2 yang telah lalu..

kalau takdir aku masuk u lain, in shaa ALLAH aku berdoa agar aku tergolong dalam golongan yang ALLAH pelihara yang bila mana ALLAH pelihara, aku akan selamat..

O Allah, peliharalah hatiku, penglihatanku, lisanku, pendengaranku, tanganku, kakiku dan anggota badanku daripada melakukan dosa2 besar dan dosa2 kecil yang berterusan.. Amiiiin

No comments:

Post a Comment